برای تعویض روغن حتماً باید از روغن‌های استاندارد استفاده شود. روغن‌ها از نظر روان‌پذیری درجات مختلفی دارند. درجه روان‌پذیری روغن مناسب هر موتور در دفترچه راهنمای آن یا بر روی درپوش موتور نوشته شده است. متخصصین توصیه می‌کنند که همراه با تعویض روغن در هر 10 هزار کیلومتر، فیلتر روغن نیز تعویض گردد. در صورت رانندگی در مناطق پر گرد و خاک یا جاده‌‌ّهای شنی، تعویض روغن زودتر از 10 هزار کیلومتر به افزایش عمر خودرو کمک می‌کند.
لازم به ذکر است که در صورت ماندن در ترافیک‌های سنگین و کار کرد زیاد خودرو در حالت دور درجا، نیاز به تعویض روغن موتور زودتر از موعد ذکر شده است.  یکی از اعدادی که برای شناسایی روغن‌ها به کار می‌رود، عدد ویسکوزیته به معنای قدرت جاری شدن آنهاست. هر چه این عدد بالا‌تر باشد، یعنی گرانروی روغن بالاتر است و دیرتر و کندتر جاری می‌شود. اعداد استفاده شده از صفر تا ۶۰ هستند که در این بین برای روغن‌های زمستانی عدد بین صفر تا ۲۵ است و برای روغن‌های تابستانی از ۳۰ تا ۶۰ می‌شود. این روغن‌ها با استفاده از افزودنی‌ها، چند ویسکوزیته هستند تا در شرایط دما و کاری مختلف، تغییرات کمتری داشته باشند. به همین دلیل است که ویسکوزیته روغن را با ۲ عدد نمایش می‌دهند که اولی بیانگر کمترین ویسکوزیته و عدد دوم و بزرگتر معرف بیشترین ویسکوزیته خواهد بود. برای مثال 1040 و یا 1060. روغن با ویسکوزیته بالا مناسب برای دما‌های بالاتر است و هرچه این اعداد کمتر باشند این معنا را می‌دهد که ویسکوزیته روغن، پایین‌تر است و برای آب و هواهای سردتری که روغن به سختی جاری می‌شود، کارایی دارد.
تعویض فیلتر هوا و فیلتر کابین
تعویض فیلتر هوا
فیلتر هوا مهم‌ترین عامل نگهدارنده ذرات گرد و خاک از ورود به داخل موتور است. این فیلتر که معمولاً به جنس کاغذی تولید می‌شود، ذرات بزرگ گرد و خاک را در داخل خود حبس کرده و از ورود آن‌ها به موتور جلوگیری می‌کند. فیلتر کابین نیز مشابه فیلتر هوای موتور بوده اما وظیفه آن جلوگیری از ورود گرد و خاک و بوی نامطبوع به داخل کابین می‌باشد. در صورت رانندگی در مناطق پر گرد و خاک یا جاده‌های شنی، تعویض زودتر از موعد ۱۰ هزار کیلومتری فیلتر هوا پیشنهاد می‌گردد.
تعویض فیلتر بنزین
تعویض فیلتر بنزین
 فیلتر یا صافی بنزین وظیفه پاکسازی سوخت از ذرات ریزی را بر عهده دارد که در صورت ورود به داخل مسیر پاشش سوخت موجب گرفتگی انژکتورها و آسیب به سیستم سوخت‌رسانی و پاشش سوخت خواهد شد. صافی بنزین از قطعات مهمی است که در سرویس‌های دوره‌ای حتماً باید مورد تعویض قرار گیرد. زمان مناسب جهت تعویض فیلتر سوخت بسته به کیفیت فیلتر استفاده شده توسط کارخانه سازنده خودرو دارد و می‌تواند بین 30 هزار کیلومتر تا 80 هزار کیلومتر متغیر باشد. معمولا تعویض زمانی صورت می‌گیرد که مشکلی در سیستم سوخت‌رسانی وجود داشته باشد و یا شتاب حرکتی خودرو به دلیل کثیفی بیش از حد فیلتر سوخت کاهش چشم‌گیری کرده باشد.