لامپ هدلایت چیست؟

برای این سوال ابتدا باید بدانیم هدلایت چیست و چه کاربردی دارد؟ لامپ چراغ هدلایت مدلش چیه؟ لامپ هدلایت به معنای چراغ جلو خودرو می باشد که دربین لامپ های خودرویی مزیت هایی دارد. مزایای این چراغ خودرو باعث می شود که میان نسل های جدید لامپ های خودرو،هدلایت بدرخشد هدلایت با استفاده از تکنولوژی LED-SMD جدید از دیگر رقبای خود یعنی لامپ زنون نیز پیشی می گیرد.

همانطور که لامپ های اس ام دی SMD جایگزین لامپ های ال ای دی و هالوژنی شدند. لامپ هدلایت نیز جایگزین لامپ های زنون در بازار ایران شدند که درباره مزایای آن صحبت می کنیم.

این لامپ خودرو میتوان برای انواع خودرو های موجود در بازار ایران چه داخلی و خارجی نصب نمود. از آنجایی که فناوری تولیدی هدلایت از لامپ های ال ای دی نسل جدید یعنی لامپ SMD بکار می رود. این لامپ خودرو دارای نوردهی بسیار بالا می باشد و مصرف انرژی بسیار کمی دارد.

کاربرد لامپ‌های هدلایت

هدلایت ها صرفا در چراغ های جلو خودرو که جایگزین لامپ فابریک بکار نمی روند و جاهای دیگر نیز استفاده می شود.مثلا در پروژکتور های داخل سپر و چراغ های نور بالا،پایین و مه شکن نیز به تازگی مورد استفاده قرار می گیرند.این لامپ ها برای تولید نیاز به گاز ندارند و بسیار منحصر به فرد می باشند.

همانطور که گفتیم این لامپ ها برای انواع خودرو های سواری مورد استفاده قرار می گیرد.هدلایت‌ها انواع مختلفی دارند که در شدت نور دهی و توان مصرفی با هم تفاوت دارند.شدت نور دهی هدلایت با واحد لومن (LM) و توان مصرفی با واحد وات (w) مشخص می‌شود.

 


 

مهم ترین کاربرد هدلایت در خودرو میزان توان روشنایی آن در شب می باشد که باعث دید عالی برای راننده می شود. در روزهای مه آلود وجود هدلایت‌ ها تاثیر خوبی در دیده شدن خودرو و جلوگیری از تصادفات جاده ای دارد.خلاصه در آب و هوا مه آلود،برفی و بارانی این نور هدلایت می باشد که کاربردش نسبت به بقیه لامپ ها نشان می دهد.

تعمیر لامپ هدلایت

حال به سوال اصلی میرسیم آیا لامپ های هدلایت قابل تعمیر است؟ یکی از انواع لامپ های خودرو هدلایت بوده که در در رنگ و اشکال مختلفی طراحی و تولید می شود. عمده تفاوت انواع هدلایت در تکنولوژی ساخت و میزان روشنایی است. به صورت کلی در زمان خرید حتما باید به قیمت و محدوده عمر هدلایت توجه نمایید. با ما همراه باشید تا در مورد تعمیر انواع هدلایت صحبت کنیم.

ایرادات متداول انواع هدلایت
تعویض لامپ‌ها
اگر شما خراب شده‌ اند، روش اصولی و معمولی تعمیر آنها تعویض لامپ‌ ها است. اما به دلیل این که لامپ ها قیمت بسیار گرانی دارند، باید در زمان خرید به گارانتی و خدمات پس از فروش لامپ توجه کنید. بهتر است لامپ‌ ها را با لامپ ‌های مشابه با نوع و مدل دقیق خود تعویض کنید. توجه به مشخصات و توان لامپ نیز بسیار مهم است.

 


 

بررسی سیم‌ها و اتصالات
در بسیاری از مواقع به دلیل قطع شدن اتصالات چراغ باعث خرابی آن می شود. ممکن است مشکل در اتصالات یا سیم‌ های برقی باشد. اتصالات را بررسی کنید و از کامل و محکم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید ازمتخصص در این زمینه کمک دریافت کنید. اگر چراغ خودروی شما خراب شده و نمی توانید رانندگی کنید با خودروبر تهران تماس بگیرید

نظافت لامپ و چراغ ها
اگر لامپ ‌ها دچار کثیفی یا رسوبات شده‌ اند، می ‌توانید با تمیز کردن و پاکسازی سطح لامپ‌ها، نوردهی بهتری را ایجاد کنید.

تعمیر قطعات داخلی
در برخی موارد، مشکل ممکن است در قطعات داخلی لامپ‌ها باشد. اگر دارای تجربه‌ی لازم هستید، می‌ توانید تعمیرات دقیق‌ تر را بر روی قطعات انجام دهید. برخی از لامپ ‌های هدلایت دارای قطعات الکترونیکی هستند که در صورت خرابی می‌توانند تعمیر شوند. این تعمیرات به تخصص و دانش فنی نیاز دارند و برای انجام آن بهتر است به تعمیرکاران متخصص مراجعه کنید.

تعمیر هدلایت هالوژنی
هدلایت هالوژنی نوعی لام پ‌های روشنایی برای خودروها هستند که با استفاده از فیلامنت یا سیم تنیده شده در داخل یک فشرده‌کننده گاز، نور تولید می‌ کنند. این لامپ ‌ها برای نوردهی اصلی و تکمیلی در خودرو ها به کار می ‌روند. هر لامپ هالوژنی بین 500 تا هزار ساعت عمر مفید دارد.

جهت تعمیر هدلایت هالوژنی می توانید ترانسفرماتور آن را بررسی نمایید. بخار‌گیر یا ترانسفورماتور مسئول تأمین برق به لامپ ‌های هالوژنی است. بررسی کنید که آیا این قطعات سالم هستند و خرابی یا سوزشی در آنها رخ نداده است.

در صورتی که مشکلی در ترانسفورماتور یا بخار‌گیر وجود دارد و قابل تعمیر نیستند، ممکن است لازم باشد آنها را تعویض کنید. در این صورت دیگر نیازی به خرید لامپ جدید نخواهد بود.

منبع: آیا هدلایت تعمیر می شود؟