x تبلیغات
habib

تصادفات جاده ای

 جاده‌ای هموار و خلوت حس ماجراجویی را در بسیاری از راننده‌‌ها زنده می‌کند؛ اما گاهی با لحظه‌ای غفلت از جاده و فرمان، حوادث دلخراشی رخ می‌دهد. رایج‌ترین انواع تصادف با ماشین زمانی اتفاق می‌افتد که فشار روی پدال گاز بیشتر و توجه به نکات ایمنی و قوانین رانندگی کمتر می‌شود.

 
برای اینکه بتوانید از تصادفات جاده‌ای جلوگیری کنید، باید عواملی را که باعث تصادف می‌شود بشناسید. ایمنی ما، سرنشینان خودرو و دیگران به درکمان از این خطرات بالقوه و توانایی کنترل آنها بستگی دارد. همچنین، داشتن بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو، به شما در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث جاده‌ای کمک می‌کند. در این مطلب اطلاعاتی مانند جاده‌های خطرناک و مستعد تصادف در ایران، انواع تصادف در جاده و دلایل مختلف آن را بررسی می‌کنیم.
 
 
ادامه مطلب

صفر تا صد آشنایی با رنگ بدنه خودرو

   دنیای خودروسازی، یک دنیای متفاوت است. مدل های مختلف از انواع خودرو در بازار وجود دارند اما همه آنها در رنگ بدنه، مشترک هستند. رنگ هایی که برای بدنه خودرو به کار می روند همه استاندارد بوده و انواع مختلفی را شامل می‌ شوند. رنگ بدنه خودرو در تمام وسایل نقلیه یک ساختار ثابت دارد. در تمام خودروها برای رنگ آمیزی، از یک لایه پایه یا پرایمر استفاده می شود که نقش زیرسازی و آماده سازی سطح را ایفا می کند. روی لایه پرایمر یا لایه زیرسازی رنگ، لایه دیگری از رنگ به کار می ‌رود که به آن “لایه اولیه” رنگ گفته می شود. ساختار لایه پرایمر و لایه اولیه حتماً باید با یکدیگر متفاوت باشند.

 
ادامه مطلب

اصول نشستن صحیح پشت فرمان ماشین + نکات تنظیم آینه و صندلی

 صحیح نشستن پشت فرمان، حتی از صحیح نشستن روی مبل منزل هم مهم‌تر است. چراکه هنگام رانندگی، شما ساعت‌ها در یک موقعیت ثابت می‌مانید و رانندگی می‌کنید که این وضعیت، باعث منقبض شدن ماهیچه‌های شما می‌شود. همچنین در شرایط مختلف مانند ترافیک، فعالیت ماهیچه‌ها در قسمت پاها بیشتر می‌شود و تنش عضلانی ایجاد می‌کند.

 
 
ادامه مطلب

سیستم کنترل پایداری خودرو چیست؟

 یکی از پردغدغه‌ترین مسائل مربوط به خودرو، بحث امنیت آن است؛ خصوصا در شرایطی که رانندگی نسبتا سخت‌تر می‌شود. گردش سریع فرمان به‌خصوص سر پیچ‌ها یا در مسیرهای لغزنده و همچنین ترمزهای ناگهانی از مواردی هستند که سبب می‌شوند راننده گاهی کنترل فرمان خودرو را از دست بدهد و متأسفانه نتایج ناخوشایندی به بار بیاید. با پیشرفت فناوری، مهندسان برای پیشگیری از این موارد، سیستم کنترل پایداری خودرو را عرضه کرده‌اند. همراه‌مان بمانید؛ می‌خواهیم در این مطلب درباره سیستم پایداری خودرو، نحوه عملکرد و مزایای آن بیشتر برایتان بگوییم. همچنین، علت روشن شدن چراغ ESP خودرو را هم بررسی می‌کنیم.

 
عناوین این مطلب
۱ سیستم کنترل پایداری خودرو چیست؟
۲ نحوه عملکرد سیستم کنترل پایداری خودرو
۳ اجزای سیستم کنترل پایداری خودرو
۴ مزایای سیستم کنترل پایداری خودرو
۵ علت روشن شدن چراغ ESP
 
ادامه مطلب

تعویض دنده خودرو به صورت صحیح چگونه باید انجام گیرد؟

هر دنده‌ای از اتومبیل برای دامنه حرکت و سرعت معین طراحی شده است و زمانی‌که دور موتور به دامنه خاصی می‌رسد، زمان تعویض دنده خودرو فرا خواهد رسید و راننده باید دنده ماشین را عوض کند.
 
 
ادامه مطلب

۵ علت لرزش شیشه ماشین و روش‌های برطرف کردن آنها

رانندگی با ماشینی که شیشه‌هایش می‌لرزد، اعصاب‌خردکن و حتی گاهی نگران‌کننده است. اما علت این مشکل چیست و چگونه می‌توانید آن را برطرف کنید؟ همراهمان بمانید؛ در این مطلب ۵ علت لرزش شیشه خودرو را بررسی می‌کنیم و نکاتی را برای رفع این مشکل و جلوگیری از آن ارائه می‌دهیم.
 
ادامه مطلب

ضدیخ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ضدیخ کاسپین ویژگی هایی دارد که در صورت اختلاط درست با آب می تواند طول عمر سیستم خنک کاری موتور خودروی شما را افزایش دهد.
 
ادامه مطلب

علل خرابی کاربراتور موتورسیکلت چیست؟

کاربراتور موتورسیکلت
کاربراتور در موتورسیکلت و همچنین در هر وسیله دیگری، به عنوان یک قطعه مهم شناخته می‌شود، اگرچه در مقایسه با موتورسیکلت‌های قدیمی کم‌تر استفاده می‌شود، اما هنوز در برخی مدل‌ها وجود دارد، که مسئولیت دریافت سوخت و ارسال آن به موتور را بر عهده دارد.
 
 
ادامه مطلب

بی

 یب

ادامه مطلب

همه چیز درباره خودروهای دیزلی

 همه چیز درباره خودروهای دیزلی

تکنیک و ترفند
همه چیز درباره خودروهای دیزلی
خودروهای دیزلی در کنار ماشین‌هایی که با بنزین کار می‌کنند، امروزه به یکی از پرطرفدارترین انواع اتومبیل‌های معمول و پر مصرف در سطح جهان تبدیل شده‌اند.
 
 
ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد